Wednesday, June 6, 2012

Duc me nec sine me duci...


444     -     445     -     446


I found this poem in the collection Philosophia Patrum edited by Julius Wegeler.

Duc me, nec sine me duci, Deus optime, per me,
Nam duce me pereo, te duce fausta gero.


The vocabulary is keyed to the DCC Latin Vocabulary list. There is only one word in this poem that is not on the DCC list:

faustus -a -um - lucky, fortunate, prosperous

deus -ī m.; dea -ae f. god; goddess
dūco dūcere dūxī ductum: lead; uxōrem ducere, marry
dux ducis m./f.: leader, general
ego me mihi mē: I, me
gero gerere gessī gestum: bear, manage; bellum gerere, wage war
nam: for, indeed, really
neque, nec: and not, nor; neque . . . neque, neither . . . nor
optimus -a -um: best, excellent; adv. optimē
per: through (+acc.)
pereo -īre -iī -itum: perish, be lost
sino sinere sīvī situm: allow, let go
tū tuī tibi tē: you (sing.)